Olimp High Endu :: AriniAudio
Recenzja okablowania SilverStarr w High Fidelity

Recenzja Okablowania SilverStarr
Wydanie 92 High Fidelity

Opinia na temat kabla AriniAudio SilverStarr w High Fidelity

Wydanie nr 92 High Fidelity :: Opinia na temat SilverStarr

Dowiedz się jak wypadł kabel sygnałowy AriniAudio SilverStarr w teście Redaktora Naczelnego High Fidelity - Wojciecha Pacuły. Jakie ma zalety, a co mógłby robić jeszcze lepiej? Opinia ukazała się wydaniu nr 92.

SilverStarr grał w systemie odniesienia z wykorzystaniem urządzeń:

  1. Odtwarzacz Ancient Audio Lektor Air V-Edition.
  2. Przetworniki: Music Hall dac25.3, Advance Acoustic MDX-600, Hegel HD20, Blacknote DAC30.
  3. Przedwzmacniacz Ayon Audio Polaris III.
  4. Zestawy Harbeth M40.1.

SilverStarr był porównywany z następującymi kablami sygnałowymi:

  1. Acrolink Mexcel 7N-AD6300 (27 900 zł/1m).
  2. Oyaide Tunami Terzo RR (1490 zł/1m).

Fragmenty Opinii

Najważniejsze wydaje się to, od czego zacząłem, a czego w budżetowych systemach notorycznie brakuje: kabel gra w niezwykle spójny sposób. Jego sonoryczność jest zaskakująca.

SilverStarr to kabel grający przyjemnym, delikatnie złagodzonym dźwiękiem. To jednocześnie kabel, którego dźwięk nie jest zmulony, czy też zamglony.

Ma przy tym SilverStarr pewną właściwość, która wprost POMOŻE wielu systemom. Gra w bardzo wyważony sposób na przełomie średnicy i góry oraz na samej górze. Zakres ten jest lekko ocieplony i zaokrąglony i w odpowiadającym kablowi ceną systemie odbierzemy to jako polepszenie balansu tonalnego, jako uplastycznienie przekazu. Co więcej – z tym kablem nie do końca idealnie przygotowany materiał, albo mający jakieś cechy, których byśmy nie chcieli (czytaj: rozjaśnienie) brzmi naprawdę dobrze, jakby kabel lekko go korygował...

Posłuchałem pod tym kątem nowego wydawnictwa Audiofeels UnFinished i stereofoniczną wersję Love is the Thing Nat „King” Cole’a. Na obydwu realizatorom nie do końca udało się zapanować nad wysokimi tonami, których jest po prostu za dużo... ...Kabel AriniAudio lekko to modyfikuje, naprawdę lekko, łagodząc atak dźwięku i delikatnie wycofując ten zakres, przynajmniej w stosunku do środka i wyższego dołu.

Kabel gra ładnie, w duży sposób, delikatnie obchodząc się z materią muzyczną.

Okazało się, że AriniAudio ma charakter brzmienia bardzo zbliżony do Oyaide.

Z Audiofeelsami, a potem z The Gospel Truth Idy Sand, a także Magnetic Fields Jarre’a można było usłyszeć też kolejną zaletę polskiego kabla – ładnie budowany bas i jego przejście do środka. Jak mówiłem, dźwięk jest nieco miękki, co pomaga w budowaniu dużych źródeł pozornych. To część braku odchudzenia, tak częstego, nie tylko na tym poziomie cenowym. Bas jest jednak mocny i ładnie wybudowany. Pełni on rolę „kotwicy” łączącej dźwięk z „gruntem”, stawiający go na scenie. Różnicowanie tego zakresu jest ładne i przyjemne.

Myślę, że SilverStarr wpasuje się w każdy zrównoważony system, tam gdzie równie dobrze mógłby się znaleźć kabel Supry. Polski interkonekt będzie nieco dynamiczniejszy i trochę bardziej otwarty, ale barwa będzie bardzo zbliżona. Niedroga, fantastyczna propozycja dla tych, którzy dopiero wchodzą w niebywały świat dźwięków. Z SilverStarrem to będzie dobry początek.

Kabel jest bardzo ładny, na srebrzystoszara powłokę, bez siateczki i zakończony jest niewielkimi wtykami RCA, obciągniętymi czarną koszulką termokurczliwą. Na niej jest nazwa firmy, model i dumne „Made in Poland”.

Przeczytaj całą opinię w wydaniu 92 High Fidelity klikając tutaj
Kable RCA SilverStarr
Kable XLR SilverStarr
Kable głośnikowe SilverStarr

Red. naczelny Wojciech Pacuła , High Fidelity

Copyright ©  AriniAudio & Individual  od 2009 roku

Prawa Zastrzeżone - Rights Reserved